وبلاگ

روشهای تولید درب های خودرو پژو

درب های پژو

روشهای تولید درب های خودرو پژو

روشهای تولید درب های خودرو پژو : درب‌های خودرو پژو از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که عبارتند از:

  • ورق بدنه درب: این قطعه اصلی‌ترین قطعه درب است که از جنس فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شود.
  • قاب درب: این قطعه از جنس پلاستیک یا فلز ساخته می‌شود و به عنوان اسکلت درب عمل می‌کند.
  • لولاها: این قطعات درب را به بدنه خودرو متصل می‌کنند.
  • قفل درب: این قطعه از ورود و خروج غیرمجاز به داخل خودرو جلوگیری می‌کند.
  • دسته درب: این قطعه به باز و بسته کردن درب کمک می‌کند.
  • آینه جانبی: این قطعه به راننده کمک می‌کند تا اطراف خودرو را ببیند.

روش تولید درب‌های خودرو پژو به طور کلی به دو مرحله تقسیم می‌شود:

مرحله اول: ساخت قطعات درب

در این مرحله، قطعات مختلف درب به صورت جداگانه ساخته می‌شوند. ساخت قطعات درب با توجه به جنس آنها به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به عنوان مثال، ورق بدنه درب با استفاده از پرسکاری ساخته می‌شود، قاب درب با استفاده از قالب‌گیری پلاستیکی ساخته می‌شود و لولاها و قفل درب با استفاده از روش‌های ماشینکاری ساخته می‌شوند.

مرحله دوم: مونتاژ درب

در این مرحله، قطعات مختلف درب به یکدیگر متصل می‌شوند تا درب کامل شود. مونتاژ درب با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به عنوان مثال، درب‌های پژو با استفاده از جوشکاری نقطه‌ای مونتاژ می‌شوند.

روش‌های مونتاژ درب‌های خودرو پژو

در حال حاضر، دو روش اصلی برای مونتاژ درب‌های خودرو پژو استفاده می‌شود:

روش سنتی 

در روش سنتی، درب‌ها به صورت دستی مونتاژ می‌شوند. این روش نسبتاً کند و پرهزینه است و کیفیت مونتاژ درب‌ها در این روش به مهارت و دقت کارگران بستگی دارد.

روش اتوماتیک

در روش اتوماتیک، درب‌ها توسط ماشین‌آلات مونتاژ می‌شوند. این روش نسبتاً سریع و کم‌هزینه است و کیفیت مونتاژ درب‌ها در این روش نسبت به روش سنتی بالاتر است.

مراحل مونتاژ درب‌های خودرو پژو به روش اتوماتیک

مونتاژ درب‌های خودرو پژو به روش اتوماتیک در مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. حمل قطعات درب به خط تولید: قطعات مختلف درب به صورت خودکار از انبار به خط تولید حمل می‌شوند.
  2. تراز کردن قطعات درب: قطعات مختلف درب با استفاده از دستگاه‌های ترازکن تراز می‌شوند.
  3. چسباندن قطعات درب: قطعات مختلف درب با استفاده از چسب مخصوص به یکدیگر چسبانده می‌شوند.
  4. جوشکاری قطعات درب: قطعات مختلف درب با استفاده از جوشکاری نقطه‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند.
  5. آزمایش درب: درب‌های مونتاژ شده از نظر عملکرد و ایمنی آزمایش می‌شوند.
مزایا و معایب روش‌های مونتاژ درب‌های خودرو پژو

روش سنتی 

مزایا:

  • هزینه تولید کمتر
  • انعطاف‌پذیری بیشتر در تولید

معایب:

  • کندتر بودن
  • کیفیت پایین‌تر

روش اتوماتیک

مزایا:

  • سریع‌تر بودن
  • کیفیت بالاتر

معایب:

  • هزینه تولید بیشتر
  • انعطاف‌پذیری کمتر در تولید

در حال حاضر، ایران خودرو از روش اتوماتیک برای مونتاژ درب‌های خودرو پژو استفاده می‌کند. این روش مزایای زیادی نسبت به روش سنتی دارد و باعث افزایش کیفیت و سرعت تولید درب‌های خودرو پژو شده است.

 

 

می توانید به صورت حضوری به یکی از شعب آرتا قطعه در سطح شهر خراسان مراجعه کنید و با اطمینان خاطر خرید کنید….

آدرس شعبه مفتح: مفتح شرقی 26-عباس آباد 12-انبار شرکت ارتا قطعه

آدرس شعبه توس: بین توس 39 و میدان معراج-شرکت ارتا قطعه

تلفن ثابت : 05131340

تلفن همراه : 09152020819

کد دستوری : #123*1*6655*

سایت خودرو مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران می باشد.

با اطمینان خاطر و رضایت کامل خرید کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *